Het zuipen in Spanje!

18 november 2019 - Benalmádena, Spanje

Hoi allemaal,

Inmiddels al 1,5 maand hier (zelfs bijna 2 maanden) en wat gaat het snel. We hebben het ook echt leuk dus dan gaat alles sneller zeggen ze... De routine die ik in het vorige verhaal had vertelt is eigenlijk nog steeds zo zijn gangetje aan het gaan dus dat gaat allemaal super goed. De vorige keer had ik natuurlijk in het verhaal van de routine ook vertelt dat we naar Malaga en Fuengirola op stap gingen. Alvast een spoiler: echt zo vet.

Het was kermis in Fuengirola waar normaal de markt elke dinsdag en zaterdag is. Deze kermis vond ik echt heel groot en het was best wel vergelijkbaar met de kermis in Nederland. De verschillen hier zijn dat er heel veel cocktail kraampjes zijn en natuurlijk ook nog attracties die ze in Nederland niet hebben. Botsauto's en de suikerspinkraam zijn bijvoorbeeld dingen die er in Nederland ook zijn. In een dorp zoals Budel waar ik woon is het ook dat de cafés rond om de kermis liggen en dat was hier ook alleen hier zijn het geen cafés maar echte 'stap' clubs. De attracties zijn hier ook langer open dan in Nederland. Om 2/3 uur waren ze nog in volle gang. Nadat wij een rondje hadden gelopen over de kermis gingen we naar een van de clubs (waar we heel lang moesten wachten om binnen te komen omdat er een super lange rij stond). Eenmaal binnen viel er al meteen iets op. Er waren veel dames die in zo'n lange gestipte jurk gingen waar ik het woord niet van weet en dat er veel meer Spaanse muziek gedraaid werd. Dat beviel me wel (vooral de dames natuurlijk) ;) Nee maar zonder te dollen het was wel echt super leuk en er zijn die avond dan ook zeker wat biertjes genuttigd. Weer lekker laat thuis met de taxi en natuurlijk zondag weer heerlijk een uitkaterdagje gehad, kortom het was een goede zaterdagavond in Fuengirola. Dan denk je natuurlijk na zo'n top avond dat Malaga natuurlijk veel leuker kan zijn. Nou, dat was het dus wel. We gingen eerst weer met zijn alle indrinken bij de vrienden die het dichtst bij het treinstation woonden en zijn daarna met de trein naar Malaga gegaan. Toen we in Malaga aankwamen zijn we naar de club Sala Gold gegaan. In Malaga viel het mij vooral op dat het nog veel drukker was en dat de muziek een beetje een mix was tussen Spaans en Engels (zelfs af en toe Nederlands, maar ja dat zijn dan van die nummertjes.... je kent het wel). Nadat we daar ook een top avond hebben gehad met veel grappige dingen zoals een 70 jarige gast die de vrouwtjes een beetje aan het imponeren was hebben we de laatste, of ja ik moet zeggen vroegste trein weer terug gepakt naar Benalmádena. Vanaf het station hebben we ook nog een taxi gepakt naar huis, dus je kan je ook wel weer voorstellen dat dat ook geen vroegertje was geweest.

Dus al met al, Malaga is het beste om op stap te gaan, maar het stappen hier is sowieso al goud waard.

Groetekkes