Aankomen in Spanje (Week 1 en 2)

14 november 2019 - Benalmádena, Spanje

Hoi allemaal,

Op 27 augustus gaan Yoel en ik op buitenland stage naar Benalmádena, Spanje. Hier begint ons avontuur en ik ga jullie nu meenemen in de eerste twee weken. Ik zet er dus per 2 weken weer een nieuw verhaal op!

(Inmiddels 27 augustus)

De spullen zijn ingepakt in de koffers en Yoel en ik hebben afgesproken op het vliegveld. We hebben op het vliegveld afscheid genomen van onze ouders en zijn naar de gate gegaan. Daar hebben we gewacht toen we in het vliegtuig konden. De vlucht verliep goed en we zijn heel aangekomen in Málaga. De eerste drie dagen zijn wij in Málaga gebleven en hebben daar de stad verkent. Daarna hebben wij een taxi gepakt naar ons appartement waar onze huurder ons op stond te wachten. Hij nam ons mee naar ons appartement waar wij vier maanden in gaan leven. Hij heeft in het appartement alles uitgelegd en wij hebben daarna de kamers verdeeld en onze spullen uitgepakt. Daarna hebben we ons appartement nog een beetje verkent en zijn we op onderzoek uit gegaan. We zijn als eerst gaan kijken waar de winkel was. Toen we deze hadden gevonden gingen we boodschappen doen. De boodschappen weer thuis krijgen is een ander verhaal... We hadden zoveel boodschappen dat we met een karretje terug naar ons appartement gaan. Het is hier een beetje heuvelachtig dus je kan je al wel voorstellen hoe dat is gegaan haha. Na de eerste dag hebben we de dagen daarna een beetje Benalmádena verkent. Maar toen gingen we voor het eerst naar stage, iedereen ontmoeten (zonder de leerlingen). Dat duurde wel niet echt lang want Isabel (onze begeleider) heeft ons voorgesteld aan iedereen en daarna de school laten zien. Toen het schooljaar van start ging hebben wij ieder ons eigen rooster gekregen. Het werkt op deze school een beetje hetzelfde als op een middelbare school. Voor elk vak krijg je een andere docent, maar je kan een docent ook voor meerdere vakken krijgen. De eerste indruk van de school is goed. De kinderen zijn heel enthousiast en de docenten zijn blij dat je er bent. Ik merkte wel aan mezelf dat ik heel erg moest wennen aan dat het hier anders gaat in Nederland en dat je natuurlijk Engels moet praten. Zo hebben we de eerste week een beetje gesnuffeld wat er allemaal was en heb ik een goede eerste indruk van de school en het plaatsje zelf. De tweede week zijn we naar een sportschool gegaan (die in een hotel zit) en hebben we daar een abonnement gekocht. Nu kan ik dus ook gaan sporten in de avond hier! Verder zijn we ook nog naar Puerto marina geweest (de haven) en daar over de boulevard gelopen. In de tweede week zijn we eigenlijk ook alleen maar op verkenning geweest hier en aan het genieten dat we hier zijn.

Dit was het voor deze keer,

Groetekkes